image

5/ Work in progress.




Here are some "work in progress."
Il s’agit ici présenter des projets en cours br>


2014 Painting as desire, from Suzanne’s stories

Brussels, 13 years ago I moved into a new studio entirely dedicated to painting. At that time I frequently visited a warehouse store in Brussels where, several times a week, household effects of all kinds were being dropped from houses being emptied. Furniture, dishes, decorations of all sorts. A wonderful place where one could fall upon marvelous treasures and give them a second life.

One February late night, I am taken aback by a framed engraving in one of the boxes. I clearly recall recognising, without knowing why, something of the likes of Victorine Meurent’s gaze in the painting ’Le déjeuner sur l’herbe’ by Manet. Without hesitation I grab the frame, settle the bill with the cashier’s and hurry home to have a closer look with a magnifying glass...

2014
A strong yearning for a new exposition was born at the same time as the desire to visit the nymph Suzanne in Buenos Aires

Un soir de février 2001, dans une caisse, je découvre une gravure encadrée qui me sidère.

Dans cette gravure, immédiatement on remarque un regard.
Une femme pratiquement nue, deux hommes. S’agit-il d’un désir, le sien, celui des hommes, de désirs divergents, convergents, d’un viol, d’une relation à trois ? Pourquoi nous regarde-t-elle ? De quoi sommes nous pris à témoin ?

13 ans plus tard, en janvier 2014, je suis à Buenos Aires à la rencontre de "Suzanne", celle par qui la liberté d’aimer sous toutes les formes, ne cesse de s’ouvrir, aujourd’hui encore.

Désir de peindre ça.

Sens de la visite :
1 - starting point
2 - art history
3 - Suzanne’s biography
4 - Libido Intuendi : Rubens - Manet

2013

Some questions, all about that.